Liesbeth de Vries en Margo van Hartingsveldt – HvA
Met het meetinstrument WRITIC wordt vastgesteld of oudste kleuters klaar zijn om te starten met het leren schrijven. Wanneer kinderen met schrijven beginnen terwijl ze daar niet klaar voor zijn, lopen ze het risico op het ontwikkelen van schrijfproblemen. Dat heeft vaak negatieve gevolgen op de schoolprestaties en het zelfvertrouwen van een kind. Schrijven met de hand stimuleert het brein meer dan typen en ondersteunt het kind bij het leren lezen. Met het groepsprogramma wordt het voorbereidend schrijven gestimuleerd, kinderen zijn daardoor beter voorbereid op het leren schrijven in groep 3 gaan en de negatieve gevolgen van schrijfproblemen worden voorkomen.
In 2023, for the 16th time, the AmSIA has taken place at NEMO Science Museum! It was a dazzling event in which 9 finalists took the stage to pitch their innovative ideas. An expert jury awarded three winners, Zeliha Guler (Amsterdam UMC), Pepijn van Rutten (VU) and Olivier Lugier (UvA) with an Innovation Award. Three […]
NewsOnderzoekers Guus van Dongen, Dick den Hertog en Toby Kiers krijgen de Impact Award 2023. Deze wordt uitgereikt aan gerenommeerde onderzoekers die een betekenisvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. Er zijn drie categorieën: Gezondheid, Maatschappij en Milieu & Klimaat. Categorie Gezondheid: Guus van Dongen, hoogleraar medische beeldvorming en biomarkers bij Amsterdam UMC, ontwikkelde nieuwe beeldvormende […]
NewsThe Innovation Awards were presented for the 16th time at NEMO Science Museum, to Zeliha Guler, Pepijn van Rutten and Olivier Lugier.
News